Viime viikolla ADverniumin markkinointiguru
herra Kastrunis asteli Unelma Designin toimistolle kädessään käsikirjoitus.
Hetken ujosteltuaan hän kysyi kainosti, josko olisin kiinnostunut auttamaan
ADverniumia tekemään heille tv-mainoksen. Tartuin tarjoukseen osaksi
mielenkkiinnosta, osaksi siksi, että en voinut vastustaa herra Kastruniksen
koiranpentuilmettä ja osaksi siksi, että näin pääsisin jälleen kerran
livahtamaan pois ns. oikeista töistä ja pääsisin tekemään jotain aivan muuta.
Herra Kastrunis oli johtajan elkein sopinut koulumme tietotekniikan opettajien
herra Viidanojan ja herra Karttusen kanssa, että saisimme lainata koulun
videokameraa. Herra Viidanoja lupautui lisäksi auttamaan meitä kuvaamaan ja
editoimaan. Viime viikolla ehdimme jo ADverniumin herrojen kanssa purkittamaan
mainoksen avauskohtauksen, jossa vierailevana tähtenä tuikki Liikelahjomon
neiti Virtanen. Tämän viikon keskiviikkona meidän oli määrä jatkaa rainan
tekoa. Vuorossa olisi kuvaukset ADverniumin toimistolla, johon osallistuisi
allekirjoittaneen lisäksi tukku ADverniumin työntekijöitä. Neidit Glozous,
Hatanpää, Heikkilä ja Pohja olivatkin silminnähden mielissään, kun pääsivät
mukaan kiihkeään kuvaussessioon. Kuvauksia mestarillisesti ohjannut herra
Kastrunis ja kameran takana uutterasti häärinyt herra Mustalahti pitivät huolen
siitä, että käsikirjoitus ja kuvakulmat olivat kohdallaan ja homma sujui kuin
tanssi. Päivä huipentui mainoksen loppukohtaukseen, johon osallistui väkeä
jokaisesta Kyky-yrityksestä. Tahdonkin omasta puolestani kiittää kaikkia
kohtaukseen osallistuneita.
Torstaina kykytunnit jäivät kaikenmaailman
kissanristiäisten takia lyhyiksi, joten päätimme herra Kastruniksen ja herra
Mustalahden kanssa, että jäämme koulun jälkeen editoimaan edellispäivänä
purkittamaamme materiaalia. Herra Viidanoja päästi meidät ystävällisesti
vierailemaan käynnissä olevalle videokuvaus ja editointi-kurssille, jossa hän
opasti meitä mainoksen editoinnissa. Herra Kastruniksen johdolla pääsimme
nopeasti juonen päästä kiinni ja editointi sujui pieniä kommelluksia lukuun
ottamatta hienosti. Lopuksi meidän piti vielä liittää mainokseemme tarkkaan
valitut musiikit ja homma olisi valmis. Katsoimme lopuksi vielä valmiin
mainoksen alusta loppuun ja ihastelimme tuotostamme, joka olisi jäävä
Kykylaakson historiaan... tavalla tai toisella.
Mikko Kivelä
Markkinointipäällikkö
Unelma Design
Ensiesityksen nähneenä toivoisin, että muillekin kollegoille tulisi mahdollisuus nähdä tämä huikea elokuva, koska se tulee Youtubeen maailman ensi-iltaan?
VastaaPoista