lauantai 24. maaliskuuta 2012

Too epic to fail.


Viime viikolla ADverniumin markkinointiguru herra Kastrunis asteli Unelma Designin toimistolle kädessään käsikirjoitus. Hetken ujosteltuaan hän kysyi kainosti, josko olisin kiinnostunut auttamaan ADverniumia tekemään heille tv-mainoksen. Tartuin tarjoukseen osaksi mielenkkiinnosta, osaksi siksi, että en voinut vastustaa herra Kastruniksen koiranpentuilmettä ja osaksi siksi, että näin pääsisin jälleen kerran livahtamaan pois ns. oikeista töistä ja pääsisin tekemään jotain aivan muuta. Herra Kastrunis oli johtajan elkein sopinut koulumme tietotekniikan opettajien herra Viidanojan ja herra Karttusen kanssa, että saisimme lainata koulun videokameraa. Herra Viidanoja lupautui lisäksi auttamaan meitä kuvaamaan ja editoimaan. Viime viikolla ehdimme jo ADverniumin herrojen kanssa purkittamaan mainoksen avauskohtauksen, jossa vierailevana tähtenä tuikki Liikelahjomon neiti Virtanen. Tämän viikon keskiviikkona meidän oli määrä jatkaa rainan tekoa. Vuorossa olisi kuvaukset ADverniumin toimistolla, johon osallistuisi allekirjoittaneen lisäksi tukku ADverniumin työntekijöitä. Neidit Glozous, Hatanpää, Heikkilä ja Pohja olivatkin silminnähden mielissään, kun pääsivät mukaan kiihkeään kuvaussessioon. Kuvauksia mestarillisesti ohjannut herra Kastrunis ja kameran takana uutterasti häärinyt herra Mustalahti pitivät huolen siitä, että käsikirjoitus ja kuvakulmat olivat kohdallaan ja homma sujui kuin tanssi. Päivä huipentui mainoksen loppukohtaukseen, johon osallistui väkeä jokaisesta Kyky-yrityksestä. Tahdonkin omasta puolestani kiittää kaikkia kohtaukseen osallistuneita.

Torstaina kykytunnit jäivät kaikenmaailman kissanristiäisten takia lyhyiksi, joten päätimme herra Kastruniksen ja herra Mustalahden kanssa, että jäämme koulun jälkeen editoimaan edellispäivänä purkittamaamme materiaalia. Herra Viidanoja päästi meidät ystävällisesti vierailemaan käynnissä olevalle videokuvaus ja editointi-kurssille, jossa hän opasti meitä mainoksen editoinnissa. Herra Kastruniksen johdolla pääsimme nopeasti juonen päästä kiinni ja editointi sujui pieniä kommelluksia lukuun ottamatta hienosti. Lopuksi meidän piti vielä liittää mainokseemme tarkkaan valitut musiikit ja homma olisi valmis. Katsoimme lopuksi vielä valmiin mainoksen alusta loppuun ja ihastelimme tuotostamme, joka olisi jäävä Kykylaakson historiaan... tavalla tai toisella.


Mikko Kivelä
Markkinointipäällikkö
Unelma Design

1 kommentti:

  1. Ensiesityksen nähneenä toivoisin, että muillekin kollegoille tulisi mahdollisuus nähdä tämä huikea elokuva, koska se tulee Youtubeen maailman ensi-iltaan?

    VastaaPoista